Ingrids labb

Labb Tisdag

Material:värmeplatta,potatismjöl,jodopax,en glasbägare (100ml), färgkritor, glasstav, ett provrör och en sked.

Vi kommer att värma upp vatten i en bägare , på en värme platta, sen häller vi i en sked potatis mjöl och blandar om väl....

Hypotes: Jag tror att vi kommer få en massa som kommer att ändra färg när vi tar i jodopaxet, men jag har ingen aning om vilken...

Genomförande: Vi satte på värmeplatan. Och sedan satte vi bägaren med vatten och seda hälde vi i potatismjöl. Och sedan hälde vi i jodopaxet och potatismjölet och vattnet i ett provrör

Slutsats: När man hällde i jordopaxet så blev allt blåt. Jag hade rätt med  min hypotes förutom att jag inte visste vilken färg det blev....
Man kunde använda röran som lim som funkade sådär


////Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0